28 December 2012

Sukan Rakyat at Sek Keb Gemang

Hari sabtu (22/12/2012) yang lepas aku ikut kawan roomate aku pergi Sek Keb Gemang. Ade sukan rakyat katanya. Roomate aku ni kena pegi sebab cikgu koko (kokurikulum) dorang suruh pergi untuk cukupkan jam kredit kelas koko dorang. So aku tumpang la sekali. Aku memang xde kena mengena langsung dengan koko ni sebab aku ambik JPAM (Jabatan Pertahanan Awam Malaysia).
 Tapi disebabkan excited nya roomate bercerita so aku teringin la nak join walaupun terpaksa korbankan masa tidur aku sebab kena bangun awal-awal pagi lagi..hehehe.. Seawal pagi dalam pukul 6.45 pagi aku da kena bangun.. 

Dalam pukul 9 pagi kitorang da sampai kat sana. Kitorang g jalan kaki kot, kira-kira dalam 500m dari UMK bak kata signboard kat tepi jalan tuuu.. Tapi aku rasa sangat-sangat jauh okey. Tapi disebabkan kitorang jalan ramai-ramai, tak adela rasa sangat penat jalan tu.

Dengan keadaan cuaca yang sangat-sangat mendung sebab sekarang ni kelantan kan tengah musim tengkujuh, dengan keadaan padang yang sangat lecak, kitorang still semangat buat senamrobik. Habis basah lencun sport shoe aku. Tapi nasib baik masa tengah buat senamrobik tu tak hujan..

Aku jumpa sepupu aku kat sini, kak mah dan husband dia, abe wea. Dorang ni tinggal dekat-dekat sini je. Sukan rakyat ni anjuran Kesedar dan sepupu aku ni keje under Kesedar so dorang mesti la kena ada sekali.




1st place untuk senamrobik pada mulanya kat open hall tapi tak jadi sebab nak kena buat kat padang . Ni la dewan tu, sempat la kitorang posing dulu..Kat padang da tak sempat nak pose sebab keadaan yang tidak mengizinkan.Hehehe

Kat belakang tu ade burung unta (ostrich) ok.. Buat jakun jap nak ambik gambar ngan ostrich .

bagi ostrich makan ais-krim.. hehe.. tapi ostrich ni demand sebab dia layan pom ais-krim aku bagi.






okey la.. nak kena tido dulu ni sebab esok ada kelas JPAM pukul 9 pagi. Lepas tu nak balik rumah lak.. Nak angkut roomate aku sekali..

Selamat Malam :)

No comments:

Post a Comment